Veel sportschoolbezoekers maken de fout dat ze alleen cardio doen. Hoewel dit goed is voor je, is ook krachttraining onontbeerlijk.

Want het trainen van je spieren heeft de volgende positieve effecten op je lichaam:

  • versteviging van je spieren
  • verbeterde lichaamshouding
  • minder grote kans op diabetes
  • verlaging van de bloeddruk en cholesterolgehalte
  • de dichtheid van je botten neemt toe, waardoor je minder kans zulte hebben op botbreuken

Zeker wanneer je wat ouder bent, is het dus belangrijk om aan krachttraining te doen, om de kans te verminderen dat je een heup breekt, of dat je krom gaat lopen.

Krachttraining en blessures

Om overbelasting van gewrichten voorkomen of om na een blessure weer eerder te kunnen sporten is het gebruik van sporttape een goede oplossing. Sporttape zorgt voor een extra ondersteuning om de gewrichten te stabiliseren waardoor er minderdruk komt op botten, banden en spieren.

Het feit dat je aan krachttraining doet, heeft bovendien tot gevolg dat jouw verbranding sneller gaat werken. Want omdat je meer spiermassa krijgt, heb je meer energie nodig. Doe je aan krachttraining in combinatie met een speciaal dieet, dan zul je bovendien zien dat jouw lichaam strakker (lees slanker) wordt.

Dat wil niet zeggen dat je direct het lijf van een bodybuilder zult krijgen. Meer dat jouw lichaamsvormen beter ontwikkeld worden.

Genoeg redenen dus om bij je volgende sportschoolbezoekje ook eens de halters op te pakken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *